Thursday 31 July 2014


Tahun kesembilan.
Aku masih teringatkan dia. Walaupun dah bertahun tak jumpa, aku masih berharap akan terserempak dengan dia kat mana-mana. Sembilan tahun juga, dia mengisi ruang dalam doaku. Tak jemu aku mengulang bait ayat, moga dia selalu selamat, sentiasa didalam rahmat. Dan moga dia bahagia dengan insan yang mampu menjaganya.

Tapi rencana Allah itu tak terjangkau dek akal manusia. Walaupun sembilan tahun berlalu, entah kenapa dia masih begitu. Hanya angka usia yang bertambah. Namun disisi belum berteman.

Ramadhan tahun ini, Allah menunjukkan kuasa dan janji-Nya. Mereka akhirnya memohon maaf. Insaf. Tapi mereka lupa, masih ada seorg manusia yang kononnya tidak didosai. Yang kononnya dulu tak mengerti. Padahal sebenarnya dikasari. Itu aku.

Luka ditangan nampak berdarah. Luka dihati siapa yang tahu. Cukuplah, aku sudah penat. Aku pohon, moga ini tahun terakhir. Moga semua ini akan berakhir.

Stop waiting coz i've stopped long time ago.

No comments:

Post a Comment