Wednesday 15 February 2012

.. rAiN oVeR mE..





Assalamualaikum.. 

ape khabar semua? Alhamdulillah, kepada yang sihat.. dan kepada yg x sihat tu, jgan lupa makan ubat k.. semoga cepat sembuh.. :) hmm.. today (15/2/2012) was such a lovely day for me.. why? because it RAIN!! :D
Aikkk. apsal wat muka macam tu? =.=' ok fine, mgkin pada korang semua rainy days are nothing.. but for me, rainy day is everything.. huh! sarcastic! haha.. :P 
but, actually, it's true! for your attention, i do love rainy days damn much!! huhu.. seriously, memang begitu sejak dulu lagi.. sangat2 suka bila hari hujan.. aku akan jadi excited.. but innerly la, xde pulak aku melompat2 bila hari hujan.. gila ke hape? haha

tapi biasala, bila kene hujan ni kalau antibody x cukup kuat, org senang kene selesema n jugak demam.. but alhamdulillah, so far, hujan memang serasi dengan aku.. sepanjang aku hidup kat dunia ni, belum pernah lagi aku demam bila kene hujan.. ( tapi time baby dulu xtau lah pulak.. hehe) hopefully akan terus macam ni lah hendaknya.. :D


 

hari ni aku berjalan balik dari kelas berbumbungkan payung berwarna ungu, berjalan dengan classmate aku ala-ala macam dalam filem hindustan.. haha.. kalau orang nampak confirm salah faham.. tapi dun wory, kami memang kawan je xde ape-ape ok.. sambil ditemani oleh kekanda di sini, yang merangkap tedy bear aku, KAK DAYAH (i mentioned ur name! haha).. hari ni memang hari yang best.. yang pastinya sebab hari ni HUJAN! hehe..

bagi yang tak suka hujan tu, mungkin akan cakap macam ni:



haha.. tapi bagi aku, aku tersangat lah suka hari hujan ni.. Aku sangat suka hari hujan disebabkan oleh beberapa sebab.. salah satu sebanb yang jitu adalah, hari hujan paling best utk tidur!! hahaaha.yang ni confirm korang pun suka, kan..? hehe

selain daripada tu, hujan ni paling best bila korang nak menyamar.. no one will notice when you cry in the rain.. no one will know whether it is tears or rain water.. unless, that person is very close to you and your heart, n he/she was actually looking INTO you.. :)


paling penting, hujan ni rahmat Allah.. kita kena la bersyukur bila hari hujan, tandanya diberi nikmat air utk minuman dan kehidupan seharian.. kalau x hujan, mana nak dtg nye air utk minum semua tu..? asyik gali je, air mineral pun habis.. masa tu baru tau betapa susahnye hidup bila x hujan.. so, bersyukur ok.. be grateful or you're unfaithful.. :)

sorang kawan pernah bagitau aku ni:

"Kita takkan tahu adakah dia sudi utk memberikan payungnya kepada kita.. sedangkan dirinya berjalan  tanpa teduhan..  kita takkan tau adakah dia sudi utk mengasihani kita.. berhenti dan bertanya dengan penuh perhatian.. kita takkan tahu adakah dia sudi berkongsi dan memayungi kita..  sama-sama berjalan  walaupun tahu akan kebasahan.. sama-sama berteduh dan kesejukan.. kita takkan tahu, sehinggalah tibanya hujan.. "

walaupun kau dah tak mungkin lagi dapat merasai berjalan dengan ku dalam hujan.. sama-sama kebasahan dan kesejukan.. tapi, aku akan selalu ingat kau.. setiap kali hari hujan.. thanks because always be there, to share your umbrella with me.. even though i never asked for it.. :)




bagi sesetengah orang, hujan mungkin membawa kesedihan.. tapi percayalah, di sebalik hujan itu ada pelangi kegembiraan.. 










For those who are in the raining mood, just keep on raining... you'll feel much better later.. :)




i hope you guys are liking rainy days too.. trust me, rain is a gift, and a gift shouldn't be wasted.. 


appreciate it more, you'll be touch! 

take care.. tata.. :)

No comments:

Post a Comment