Friday 17 February 2012

J 2.8 - a Special part of My lifE.. :)


Assalamualaikum.. :)

Alhamdulillah, masih dapat kita bernafas, melalui 1 lagi hari yg bermakna dalam hidup kita ni.. :) hm, macam mana dgn hari korg hari ni? best x? hm, hari aku pada hari ni best sgt.. hari ni aku belajar literature 4 jam direct.. haha.. walaupun aku aku mmg minat literature, tapi bile kene 4 jam sekaligus ni, kepala aku pun naik ting tong sebenarnye.. haha.. tapi kan, actually walaupun ala-ala kebengongan sikit, tp kelas literature ataupun ES hari ni sangat best sebab kitorg kaji King Lear, hasil nukilan Shakespeare tu dengan lebih mendalam.. gali punye gali, korek punye korek, banyak jugak la emas yang kitorang jumpa.. :P haha.. means, banyak la yang kitorg belajar ahari ni.. daripada kabur dan pening bila dibaca, akhirnya King Lear jadi tarikan pulak pada aku.. ok, i'm being sarcastic! :D


hm, aku rase gembira sebab aku berjaya lalui minggu yang agak perit ni.. semalam, kelas kitorang yang bermula pukul 8 pagi, akhirnya tamat pada pukul 9 malam! wahh, memang syiokk habis, kelas social studies sampai 4 jam.. serius, penat,.. huhu.. tp actually, berbaloi la, kalau tak lepas ni kitorg jugak yang susah sebab kena ganti kelas.. lebih baik ganti awal2.. sebelum assignment yang menggunung mula menghempap kan? hehe.. 
minggu ni aku sebenarnye x berapa sihat.. sekarang ni pun (waktu aku menulis ni), aku still x sihat lagi.. huu.. tapi, ape pun kena stay kuat.. bertahan!! insya-Allah, nanti sembuh..  doakan aku k :)

lately kan, i feel my life is getting brighter and more cheerful.. why? because  i have many friends!! :D hehe.. akhir2 ni kan, aku rasa happy sangat.. kawan-kawan aku semakin rapat dengan aku.. kawan-kawan lama pulak semakin rajin contact.. in fact, kawan yang dulu suram pun da mula kembali menghangatkan hidup aku.. Alhamdulillah, ya Allah.. terima kasih, Kau makbulkan doaku.. :)


thank you banyak-banyak pada kawan-kawan yang concern dgn aku, terutamanya time aku x sihat ni.. honestly, aku terharu sangat dengan layanan korang.. kembar aku kat sini siap termimpi-mimpi lagi, yang aku ni sakit.. hehe.. u're awesome, Syaidatul Syuhaidah.. luv you! :D

time sakit ni jugak, aku terharu sangat bila time aku x larat utk jalan, bila aku berhenti utk berehat, aku still namapk kawan aku berhenti dan tunggu.. still x jemu bertanya, "su, are you okay?" thanks a lot, KAK DAYAH, u mean a lots to me.. thank you 4 everything.. bogoshipta :D

buat 3 suara, Zulida @ mekda, syifaa way, dan jugak Athirah @ Ancestor, thank you jugak.. korang pun sama, x jemu2 tanya aku ok ke x.. ancestor pulak x sudah2 ckap, "kesian syu,weh" haha.. agak lawak bunyi nye.. tapi aku dapat rasa kerisauan dan keikhlasan tu.. thanks sgt2 ye.. :) i love you all.. 
akhir2 ni korang nampak cam sedih.. lagi-lagi mekda n syifaa.. kuatkan semangat k.. kita study sama2.. insya-Allah, kalau korang nak mintak tlg pape, cakap je, jgn malu2 k.. ape aku bleh tlg aku akan tlg.. wlaupun aku pn sbnrnye bukannye budak pandai.. :D

buat Arif, Izzat, adib dan jugak roy, minggu ni aku happy bila kita byk bersembang.. i mean, lebih banyak bercakap daripada dulu.. seriously, korang lelaki yang sangat baik dan awesome! best sgt kwn ngan korang.. :) 
p/s: Izzat, nanti aku pinjam gunting lagi eh.. hehe..

buat classmates yg lain, wafa, nisa (kakak kawasan) :D, milan, kausilya, kak long- kokila, joyce, sherry, diyana, nana, dayah, dan jugak jannah: thousands of thank you! u all made my day better.. dengan lawak2 korang, aku banyak gelak, walaupun hakikatnye perut aku sakit sangat bila gelak banyak macam tu.. ahaha.. 

ape pun, semakin hari aku semakin mengenal hikmah kenapa aku berada di sini- IPIK, bukannya di UiTM ataupun matrikulasi.. Takdir Allah itu sememangnya tepat, dan itu adalah yang terbaik utk kita.. Alhamdulillah, dengan adanya kawan-kawan, hidup di sini lebih indah dan bermakna.. redhalah, semoga IPIK ni akan menjadi tempat terindah dan istimewa dalam hidup kita semua.. Semoga Allah memberkati segala usaha dan memudahkan segala urusan kita.. Insya-Allah..  :)


I luv u all.. take care, tata.. :)





No comments:

Post a Comment